Protoautode stardirivi saab täiendust

Protoautode stardirivi saab täiendust

Eesti rallisõitjate kasutuses on teadaolevalt 5 prototüüpautot. Käesoleva aasta algul sai neist valmis viimane ehk see, mida tegelikult ehitama hakati kõige esimesena. Tegu on Ford Fiestaga, mille roolis Murakate “ralliperekonna” noorim liige Roland. Viimati 2016. aasta septembris Tartu rallil võistelnud koerulane tuleb sellega starti esmakordselt.

“Auto sai suures plaanis valmis aasta alguses. Nokitsemist oli auto juures ja me ei rabelenud selle ehitamisega. Alles nüüd leiame tee ralli starti,” põhjendab ta. Roland räägib, et auto ehitamisel kusagilt väga šnitti ei võetud ja võimalust mööda sai kõike omas tiimis arendatud: “Pärnu meeste autodega sarnasusi on, aga suurt koostööd me teinud ei ole.”

Tänaseks on Prorehv rallitiimis võistleval 26-aastasel autosportlasel testisõidud tehtud. “Lõuna-Eestis sai proovitud suurusjärgus 120 kilomeetri jagu,” lausub Roland Murakas. “Kõige esimene kord oli väga raske! Keeruline oli aru saada, kas probleem on selles, et on auto võõras või selles, et nii on olnud pikk sõidupaus. Esimesed 50 kilomeetrit oli väga raske. Tuju oli üsna maas. Aga järgmise treeninguga läks olukord paremaks ja sai selgeks, et autos potentsiaali on.”

“Viimistlemise ja seadistamise protsessi jagub,” jätkab ta. “Töö on püsivust nõudev olnud. Lihtsam oleks muidugi helistada Tšehhisse Škodasse, et saatke auto, aga nii ei saa, kui võimalusi napib.” Rahaline ressurss seab tema sõnul piirangud ka võistlemisele tervikuna: “Mis saab ülejäänud hooajaga? Seda plaani paigas ei ole. Rahalised vahendid on piiratud. Ralli-ralli haaval vaatame.”

Roland Murakas avaldab lootust, et ollakse suutelised konkureerima samalaadsete “protodega”, samuti R5 klassi autodega. “Viru rallil saab näha, kuidas auto võistlussituatsioonis vastu peab. Kas oleme suutelised konkureerima R5 klassi masinatega? Loodetavasti see nii läheb. Suuri eesmärke siiski algul ei sea. Tahaks võidusõidu lõpuni tulla. Ei soovi riske võtta. Omal “käsi külm” ja pole autost veel täit ülevaadet. Pigem soovime võtta Viru rallit hea treeninguna. Absoluutarvestuses 10 sekka jõuda oleks tore.”

Prorotüüpautoga võistlevad eelseisval rallil veel Egon Kaur Rasmus Vesiloo (Ford Fiesta), Priit Koik Silver Simm (Ford Fiesta) ja 2012. aastal Viru ralli võitnud Rainer Aus Simo Koskinen (Volkswagen Polo). R5 klassi autoga pakuvad Virumaa teedel toimuval Eesti autoralli meistrivõistluste neljandal etapil konkurentsi lätlased Janis Berkis – Edgars Ceporjus (Ford Fiesta R5) ja venelased Radik Shaymiev Maxim Tsvetkov (Ford Fiesta R5).

Kui eelnevalt sai nimetatud neli eestlaste kasutuses olevat prototüüpautot, siis olgu täienduseks ära märgitud ka viies. 2017. aasta sügisel tegi Audi S1 Proto 4WD rallimasinaga Saaremaa ralli kaasa Rolandi onu Margus Murakas.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga